اصطلاح پری دمپر به معنای “میرا کننده لرزش” یا “نوسان گیر” است، در صفحه کلاچ اگر محل اتصال شفت به صفحه بصورت متحرک باشد اصطلاحا پری دمپر گفته میشود. این تحرک به صفحه اجازه میدهد تا نوسانات کوچک در حد کمتر از یک میلیمتر داشته باشد.
این امکان در خودررو باعث میشود از خوردگی صفحه در شفت های زاویه دار و کج جلوگیری شود، درواقع به جای اینکه صفحه در امتداد شفت قرار گیرد، محل اتصال خود را با شفت تطبیق میدهد.
نحوه تشخیص صفحه کلاچ پریدمپر دار چگونه است ؟
برای اینکه بتوانید تشخیص دهید صفحه کلاچ مورد نظر از طراحی پری دمپر بهره میبرد یا نه میباست به قسمت مرکز ثقل یا همون توپی هزارخار صفحه کلاچ فشار وارد کنید در صورتی کمی تکان خورد ( حدود کمتر از یک میلیمتر به داخل فرو رفت) این صفحه کلاچ پری دمپر دار است، اما اگر ثابت بود و کوچکترین حرکتی نکرد یعنی این صفحه کلاچ ساده است و از طراحی پری دمپر بهره نمی برد.
سلام، این یک دیدگاه است.
برای شروع مدیریت، ویرایش و پاک کردن دیدگاهها، لطفا بخش دیدگاهها در پیشخوان را ببینید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته میشود.